ایجاد دفترچه محاسبات سازه

تحولی نو در سهولت انجام محاسبات با ذخیره اطلاعات پروژه درون فایل EDB و تولید دفترچه محاسبات سازه در ایتبس 2016 تا 2021.

 تمام اطلاعاتی که کاربر در حین طراحی به نرم افزار کارامحاسب میدهد مانند پارامترهای مورد نیاز برای محاسبه ضریب زلزله، کنترل سازه و تهیه دفترچه محاسبات، داخل فایل جاری ایتبس ذخیره میشود.
پلاگین کارامحاسب میتواند هر زمان در هنگام باز شدن پنجره ها، این اطلاعات را فراخوانی نموده و همینطور در تهیه یک دفترچه محاسبات کامل و سفارشی سازی شده استفاده نماید.
ذخیره تمام اطلاعات داخل فایل EDB باعث ایجاد یکپارچگی در اطلاعات پروژه شده و برای همیشه به پراکندگی پارامترها و اطلاعات برای فایلهای شما پایان میبخشد.
 در فایلهای گزارش و دفترچه محاسبات، تمام فرمول ها و جداول قابل ویرایش هستند و تفاوتی میان گزارش ایجاد شده توسط نرم افزار با فایل Word که به صورت دستی ساخته شده وجود ندارد. همینطور گزارشات در کمتر از 1 تا 2 ثانیه ایجاد میشود که با توجه به کیفیت و جزییات گزارشات زمان بسیار خوبی است.
امکان فوق العاده در ایجاد دفترچه محاسبات توسط افزونه کارامحاسب توانایی دریافت فایهای دیگر به فرمت Word و استفاده آن در دفترچه محاسبات است. در واقع قسمت های دیگر یک دفترچه محاسبات که توسط افزونه تولید نشده نیز قابل استفاده در ایجاد دفترچه نهایی است.

نمونه دفترچه محاسبات Ms Word

 

ایجاد دفترچه محاسبات سازه نرم افزار کارا محاسب

پلاگین، مشخصات سازه را که کاربر در قسمت “اطلاعات پروژه” وارد میکند، درون فایل جاری ایتبس (فایل EDB) ذخیره میکند. در واقع نرم افزار کارامحاسب، به جای استفاده از یک دیتابیس مستقل، از فایل ایتبس به عنوان دیتابیس استفاده مینماید. این قابلیت باعث میشود که کاربر اطلاعاتی که در طی زمان مدل سازی و طراحی به فایل وارد نموده را هر زمان در هنگام باز شدن پنجره های پلاگین مشاهده نماید. همینطور این اطلاعات به سادگی برای تهیه دفترچه محاسبات توسط پلاگین مورد استفاده قرار میگیرد.
نکته : اطلاعاتی که کاربر در قسمت “اطلاعات پروژه” وارد مینماید، در صورت نیاز کاملا قابل حذف از فایل EDB هستند.

✅ قابلیت های منحصربه فرد در ایجاد دفترچه محاسبات سازه

  • امکان افزودن فایلهای دیگر که توسط افزونه ایجاد نشده اند (مانند دیتیل های بارگذاری ثقلی، تصاویر سایت پلان، گزارش طراحی المان های مختلف سازه وغیره) و تعیین ترتیب قرارگیری فایلها در تشکیل نهایی قالب دفترچه محاسبات سازه

  • امکان ویرایش محتوای تمامی فایلهای تشکیل دهنده دفترچه محاسبات بدون تغییر در ترتیب و صفحه بندی در زمان تولید مجدد دفترچه

  • امکان جایگزینی کامل یک فایل با فایل دیگر در دفترچه محاسبات بدون تغییر در ترتیب و صفحه بندی در زمان تولید مجدد دفترچه

  • تکمیل اطلاعات به کار رفته در گزارشات به کمک امکان ذخیره سازی اطلاعات درون فایل EDB در حین پروسه زمانی مدل سازی و طراحی سازه

در پنجره بالا، کاربر، مسیر فایلهای گزارش که توسط قسمت ها و ابزارهای مختلف پلاگین ایجاد شده را انتخاب مینماید. به عنوان نمونه فایلهای انتخاب شده در لیست، به ترتیب از بالا، دفترچه محاسبات سازه را تشکیل خواهند داد. ترتیب قرارگیری آیتم ها در لیست، قابل تغییر است و هر فایل در یک Section مجزا در فایل نهایی دفترچه محاسبات قرار میگیرد که این امر ویرایش دفترچه را در صورت لزوم برای کاربر ساده تر مینماید.

در انتها، آدرس فایلهای انتخاب شده در لیست، در فایل EDB ذخیره میشود. این عمل باعث میشود هر بار در هنگام باز کردن فایل ایتیس، ویرایش و ایجاد مجدد دفترچه محاسبات به سادگی صورت گیرد.

فایل های پشتیبان و گزارش هایی که توسط قسمت های مختلف برنامه ساخته شده با نام گذاری مناسب و در دسته بندی های منظم قرار میگیرند.

لازم به ذکر است که این ویدیو مربوط به عملکرد نسخه های قدیمی تر هستند.

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

error: Alert: Content is protected !!